Chunking Mansions en bergen beklimmen.

29 september 2015 - Shenzhen, China

Chunking Mansions, als je ergens in Hong Kong geen hotel wilt boeken is het daar wel. Als je er binnen komt lopen lijkt het allemaal wel mee te vallen, het ziet er namelijk uit als een kleine zwarte markt. Op elke hoek staat er wel een Pakistaan of Indiër die je horloges, ringen of Hasj aanbiedt. Enfin, het hotel dat wij geboekt hadden zat in Blok D op de 9e verdieping. Bij elk blok zijn er twee aparte liften, één voor de even en één voor de oneven verdiepingen. Na het wachten op de lift begon ons avontuur echt. Na het arriveren op de 9e verdieping en het vinden van het hotel, bleek dat de deur op slot zat. Er stonden een aantal telefoonnummers op de deur en deze hebben we allemaal gebeld, maar tevergeefs, geen reactie. Op het moment dat we wilde vertrekken werd de deur bij het hotel naast ons hotel open gedaan, wat heel toevallig van dezelfde eigenaar was. Binnen gekomen vertelde ik dat we een reservering hadden gemaakt via Booking.com en liet ik mijn reserveringsbevestiging zien, waarop de "Receptionist" mij een mobiele telefoon overhandigde. De persoon aan de andere kant begon over mijn reservering en dat we nog niet hadden betaald, ik vertelde hem vervolgens dat we ook pas net aangekomen waren en dat we nog niks van een kamer gezien hadden. Hij zei jullie moeten nu betalen, ik probeerde hem uit te leggen dat ik eerst de kamer wilde zien (Ik vertrouwde ze namelijk niet) voordat ik hun zou betalen. De receptioniste pakte de telefoon en vroeg of we met hem mee wilde lopen. Wij liepen dus achter hem aan, hij wees naar een ander hotel dat daar ook zat en zei: "we have no room" en gooide de deur in het slot... Daar stonden we dan aan de andere kant van het gebouw waar we alleen met de trap weer beneden konden komen. Dus zat er niets anders op dan de trap naar beneden te nemen. Na het aflopen van 3 trappen begonnen er bloedvlekken op de trappen te verschijnen, die elke trap groter en langer leken te worden. Totdat we bij de laatste trap aankwamen, waar een heel bloedspoor van boven naar beneden liep. Na een lange discussie (en de hoop op toch nog mee te mogen spelen in een real-life horror film) hebben we de trap naar beneden genomen. Maar tot onze verbazing lag er geen lijk of iets dergelijks, er zat een junkie op een matje, die zover van de wereld was, dat hij niet eens doorhad dat wij langs hem liepen. We zijn 's avonds dus uiteindelijk toch maar terug gegaan naar Shenzhen, helaas weg weekend Hong Kong!. De rest van de week is vrij rustig verlopen, totdat we woensdagavond een berichtje kregen van onze Chinese vriendin Jojo. Ze gaf een feestje en we waren uitgenodigd! Als er 1 ding is waar wij wel van houden is het natuurlijk een feestje. Het was erg gezellig en vooral leuk om samen met Jeroen op een feestje te verschijnen met allemaal Chinezen! We hebben ze nog het spelletje "bussen" geleerd maar dit was geen doorslaand succes, na elke ronde dat er een chinees in de bus belande, was deze vervolgens helemaal van de kaart! Voor dat we het wisten was het half 4 en we moesten de volgende gewoon weer om 9 uur beginnen! (Hier hebben we uiteindelijk 11 uur van kunnen maken). Afgelopen zaterdag hebben Youri en ik een berg beklommen bij ons in de buurt. We dachten dit hardlopend te gaan doen. Dit lukte wel ongeveer 30 treden, het was namelijk 1 uur 's middag en de zon scheen nog. Toen we boven kwamen zag je toch wel dat er wat smog om de stad heen hangt! Uiteraard zijn we zaterdag weer uitgeweest, wat toch nooit verveeld, haha. Afgelopen zondag zijn Jeroen en ik met weer een ander Chinees meisje wezen shoppen bij de Wallmart en zijn we in de avond nog even naar de bioscoop geweest. Kortom het was weer een geslaagde week!

1. Peter ter Linden:
    29 september 2015
    Hoi Jaimy, Je moet thrillerschrijver worden.
    Gelukkig goed afgelopen.
    Groetjes van ons.
  2. Danny Konijn:
    29 september 2015
    Stiekem moest ik lachen dat jullie weg werden gestuurd, maar dat horror verhaal is toch niet heel fijn... Gelukkig het weekend toch nog leuk gespendeerd! Werkse!
  3. Danny Konijn:
  4. Truusje vos:
    29 september 2015
    Hoi Jaimy wat 'n verhaal dat had Je allemaal Niet mee gemaakt als Je in Heerhugowaard was gebleven.
    Het is 'n prachtig verhaal.