Altijd handig een paraplu

17 september 2015 - Shenzhen, China

De laatste 2 weken heb ik geen enkel reisverhaal geschreven. Dit komt eigenlijk omdat we 5 dagen per week gewerkt hebben. Uiteraard zijn we wel 's avonds uit eten geweest en de zaterdag avonden wezen stappen. Maar voor de rest doen we niet zo heel veel bijzonders. We zijn hier nu al ruim een maand, toch blijft het wennen, dat gorgelende geluid dat al die Chinese op straat maken, voordat ze een roggel op de straat spugen. Bijna iederen chinees doet dit, maar niet alleen op straat, in het trappenhuis op het kantoor, in de winkel, het maakt ze allemaal niets uit.
Het is hier de afgelopen dagen heerlijk weer geweest, rond de 30 graden en een lekker zonnetje, dat is heel wat beter dan dat benauwde weer dat we de eerste dagen hier hadden.
Toch heeft het ook op een aantal momenten keihard geregend. Als het hier regent duurt de bui misschien 15 tot 20 minuten maar het valt echt letterlijk met bakken uit de lucht. Net zoals wij dat vorige week meemaakte onderweg naar het werk. We waren zo goed als om de hoek, toen het ineens met bakken uit de lucht viel. Gelukkig kwamen we 2 collega's tegen die wel een paraplu mee genomen hadden. Het vervelende hieraan is dat we met ze 3en zijn en dat ik dus door de regen mocht lopen. Tot mijn verbazing kwam er een schattig aziatisch vrouwtje met een paraplu langs, die vroeg of ik onder haar paraplu wilde lopen. Natuurlijk zei ik ja, niet dat het heel veel uitmaakte, ze was zo klein dat ik half gebukt onder de paraplu liep en me rug nog steeds drijf en drijf nat was. Ze bracht me naar kantoor en verdween toen weer. Geweldig natuurlijk, maar zo zijn de mensen hier. Afgelopen zaterdag zijn we naar een voetbal wedstrijd geweest van Shenzhen FC tegen Beijing FC. Beide teams spelen in de 2e divisie en het was om eerlijk te zijn niet om aan te zien! haha. Toch won Shenzhen (geheel tegen elke verhouding in) met 3-0. Het stadion was ongeveer 2x zo groot als het stadion van AZ, daarom lijkt het alsof het heel leeg zit, maar voor een wedstrijd in de 2e divisie in China zit er best nog wat volk op de tribune, die er ook nog een feestje van maken! Aankomend weekend gaan we een weekendje naar Hong Kong om daar de boel maar weer onveilig te maken!

1. Peter ter Linden:
    17 september 2015
    Hoi Jaimy Veel plezier in Hong Kong.
    Groetjes van ons.
  2. Danique:
    Leuk jaimy! Doe je rustig aan? Dikke kus
  3. Judith:
    17 september 2015
    Leuk verhaal! Veel plezier in Hong Kong!
  4. Harrij:
    17 september 2015
    Als het met je stage niet gaat lukken kan je altijd nog schrijver worden, wat een leuk verhaal, ik hoop er nog veel te lezen.
  5. Lies:
    18 september 2015
    Veel plezier in Hong Kong Jaims!
  6. Truusje vos:
    22 september 2015
    Leuk verhaal nog 'n hele leuke tijd daar.