Een warm Welkom

9 maart 2016 - Heerhugowaard, Nederland

De laatste twee weken in China zijn als een speer voorbij gegaan. We zijn een dag wezen shoppen, naar het Madurodam van China geweest en hebben we toch nog het Chinees Nieuwjaar meegemaakt!

Tijdens het Chinees nieuwjaar gaan de meeste Chinezen terug naar hun geboortestad om deze feestdagen met hun familie te vieren. Gelukkig voor Jeroen en mij, bleven Jojo en Alan nog wel Shenzhen. We waren dus niet alleen tijdens het nieuwe jaar en hebben dit in stijl gevierd, met vuurwerk en uiteraard een ouderwets avondje uitgaan!

Op 10 Februari om 22:05 Chinese tijd vertrok onze vlucht vanuit Hong Kong naar Bangkok, Helsinki en als eindbestemming Amsterdam!

Alleen eenmaal op Hong Kong International aangekomen bij de Check-in Balie bleek dat Jeroen en ik niet dezelfde terugvlucht hadden. Onze eerste vlucht richting Bangkok was hetzelfde alleen vanaf daar zouden onze wegen zich scheiden. Stomverbaasd ontvingen we de tickets en bekeken we de mail van Jeroen, waarin bleek dat hij inderdaad een vluchtwijziging had ontvangen, die hij nooit gelezen had!

Dit was natuurlijk een tegenvaller, aangezien we ons al mentaal hadden voorbereid op een reis van ongeveer 30 uur, met een wachttijd van 9 uur(!!) op het vliegveld in Bangkok. Met de wijzigingen zou ik op 11 februari om 18:00 aankomen in Amsterdam en Jeroen op 12 februari om 10:00.

Enfin, nadat we op Bangkok aangekomen waren had ik nog 9 uur die ik daar moest doden en Jeroen 10.5. Omdat dit erg lang is om op een vliegveld rond te hangen en omdat we toch niets anders te doen hadden, zijn we even Bangkok in geweest. Het bleek dat het hier om 1 uur 's nachts nog erg gezellig was op straat, maar dat alles om 2 uur dicht moest van de politie.

Nadat we terug waren op het vliegveld hebben we een stopcontact gezocht in de buurt van een tafel, waarop we Jeroens enorme laptop op neer gezet hadden. Toen hebben we 2 controllers aangesloten en hebben we een aantal uur Super Smash Bros. gespeeld! Erg leuk om de tijd mee te doden!

Een uur voordat mijn vlucht vertrok kwam er een verschrikkelijke mededeling op het bord voor Jeroen. Zijn vlucht, die een aantal uur later zou vertrekken, was gecanceld! Maar geluk bij een ongeluk, hij kreeg een vervangende, rechtstreekse vlucht naar Amsterdam met KLM! Dit zou betekenen dat hij een aantal uren later als mij vanaf Bangkok zou vertrekken en maar 20 minuten later als mij in Amsterdam aan zou komen! Geweldig nieuws voor hem natuurlijk!

Uiteindelijk is het allemaal goed verlopen en kwam ik na een reis van 30 uur aan op Schiphol!

Dat moment dat je de douane passeert en al je vrienden en familie op Schiphol ziet staan is onbeschrijfelijk. Ik wist niet naar wie ik toe moest lopen en wie ik moest begroeten, er stonden zoveel mensen! Geweldig! Er was zelfs een spandoek te vinden met de tekst: "Welkom thuis pussy!". Dat noemt men dus een warm welkom! Hierna zijn we met ze alle naar huis gegaan en hebben we nog een welkomstborrel genuttigd, daar ben ik natuurlijk nooit te beroerd voor (zelfs niet na een hele lange dag reizen!).

Verder is het wennen erg snel gegaan.

Terugkijkend op mijn stage is dit een avontuur geweest om nooit meer te vergeten en zou ik het zo weer over doen!

1. Harrij:
    9 maart 2016