Reizen en Gamen

24 januari 2016 - Xi'an, China

"Zullen we nog een potje zombies doen?" zei Jeroen vol goede moed dat we deze keer zeker bij de 20ste ronde zouden komen. "Het is wel al half 6 man, mooie tijd om te slapen" "Ah joh, we hebben nog een biertje staan en lekker slapen zullen we op deze bank met ze 2en toch niet doen" "Je hebt ook gelijk, dit is de eerste en laatste keer dat we lekker kunnen gamen!"

Laten we eerst even verder gaan waar we vorige keer gebleven waren!, ik kan al die smeuïge verhalen die ik in de tussentijd meegemaakt heb jullie toch niet weerhouden?

Enfin, we waren de vorige keer bij mij en Judiths reisje naar Chengdu en Xi'an gebleven.

De dag dat we zouden vliegen, was het heerlijk weer. Het was rond de 20 graden, het zonnetje scheen in volle pracht en het was zo gezegd echt korte broek en t-shirt weer. Chengdu ligt iets noordelijker dan Shenzhen en dat betekend iets kouder, al gaven de weerberichten aan dat het daar net zo lekker weer zou zijn als in Shenzhen. Niet verder denkende dan twee dagen voorruit, hadden we dus alleen één paar warme kleren en voor de rest zomer kleding meegenomen.

We vlogen om half acht 's avond en dat betekend dat je in de avond aankomt, wanneer het kouder is. Daar stonden we dan in de rij voor de taxi's, in onze korte broek en een t-shirt, want ook een jas hadden we niet meegenomen. Maar we hebben het overleefd en zelfs het hostel gehaald, waarna we op tijd naar bed gingen, de volgende dag gingen we namelijk naar het grootste panda park van de wereld, waar we erg genoten hebben!

De 2de dag hebben we geheel besteed aan het vinden van een sjaal, trui, een jas voor Judith en voor mij een bodywarmer. Het was in Xi'an namelijk erg koud, zo rond het vriespunt.

Xi'an is echt een prachtige stad, met een vrij chinees uiterlijk. Bijna alle daken zijn zoals wij dat verwachtten van Chinese gebouwen, ze hebben een hoop tempels waarvan er eentje op een rotonde staat in het midden van de stad.

We kwamen 's nachts aan en zijn gelijk naar bed gegaan. De volgende dag hebben we de Drum Tower, De Great Mosque en een oneindige lijkende markt bezocht. Op de markt viel van alles te halen zoals met de hand gemaakte sigaretten waar je bij stond, souvenirs, verschillende soorten eten en zelfs puppies en kleine katten. We hebben op deze markt ongeveer 2.5 uur rondgelopen zonder ons ook maar een seconde te vervelen.

Voor de tweede dag hadden we een tour geboekt naar het terracottaleger. Deze tour bestond uit een tourguide, lunch, de terracotta fabriek en uiteraard een uitstapje naar de zalen waar de beelden gevonden zijn. Tijdens deze toer moesten er onderweg nog andere mensen opgehaald worden en dit was heel toevallig een Nederlands gezin, waarvan de zoon ook stage liep in China, en een Zuid-Afrikaanse meneer. Om het hele verhaal en de ervaring van het terracottaleger te beschrijven heb ik niet genoeg woorden dus ik denk dat ik het hier even bij laat: Geweldig en ongelofelijk, zoveel unieke beelden waarvan er geen één hetzelfde gezicht heeft.

Het wordt nu dan toch even tijd om een stukje door te spoelen.....

Met oud en nieuw hebben we een feestje gegeven. Toen het 12 uur werd zijn we naar het dak gegaan en hebben we welgeteld 5 vuurpijlen gezien! Het echte oud en nieuw gevoel! Haha.
Om 1 uur wilde we graag het nieuwe jaar vieren in het welbekende uitgaansgebied genaamd Coco Park. Daar eenmaal aangekomen na een taxirit van 45 minuten met een aantal plaspauzes, bleek dat het afgesloten werd door de politie vanwege een vermeende terreurdreiging. We hebben het feestje daarna maar tot in de vroege morgen voortgezet in ons appartement genaamd Hotel Shekou, aangezien we elke week wel weer een andere gast hebben die blijft slapen.

Een paar dagen later was het voor Judith weer tijd om terug te gaan naar Nederland. Erg jammer, maar het was nog 5 weken volhouden en dan ben ik weer thuis!

15 januari is onze huisgenoot Youri richting Nederland vertrokken, wat mij en Jeroen de laatst overgebleven stagiares maakt!

Afgelopen vrijdag zijn we bij onze Nederlandse vriend Howie en zijn Amerikaanse huisgenoot Alan blijven slapen. Beide heren zijn in Shenzhen voor hun werk en ze hebben een Xbox 360 tot hun beschikking! We gingen langs met het idee om gezellig een biertje te doen en 's avonds misschien nog even te borrelen in de kroeg. Het liep uiteindelijk uit tot een zombies sessie die tot in de vroege ochtend duurde en die na een paar uurtjes slaap vervolgt werd, tot in de middag Howie thuis kwam van ze werk, waarna we gebiert en film gekeken hebben tot we om 12 uur 's avonds besloten om toch maar uit te gaan.

Morgen begint me laatste stageweek, waarna we nog 1,5 week hebben waar we ons eerste en waarschijnlijk enigste Chinees Nieuwjaar van ons leven mee kunnen maken!