Welcome Hong Kong!

18 augustus 2015 - Hong Kong Island, China

Na maanden van voorbereidingen was het afgelopen zondag dan toch zover, de reis richting China kon gaan beginnen! Via Helsinki (waar we 1.5 uur vertraging hadden), Bangkok (waar onze vlucht gecanceld werd en we een andere vlucht toegewezen kregen) zijn we gisteren eind van de middag (plaatselijke tijd) aangekomen in Hong Kong. Wat een geweldige stad is dat zeg! Vanaf het vliegveld hebben we de trein gepakt richting het centrum en hier kon de zoektocht naar ons hostel voor de komende 4 dagen beginnen. Gelukkig zijn de mensen hier erg behulpzaam en hadden we het hostel vrij snel gevonden! In het hostel hebben we 2 kamers, 1 voor 3 personen en 1 voor 2 personen. Er staat een stapelbed en er is een "badkamer", de douche hangt zo dat de gehele badkamer verzuipt wanneer er iemand gedoucht heeft! Maar geen probleem, we zitten hier nu nog 2 dagen en we zijn er alleen om te douche en slapen. Vanmorgen moesten we er vroeg uit om ons visum voor China aan te vragen, dit kan tot 12 uur smiddags en duurt dan 3 dagen, als alles goed loopt kunnen we vrijdag dus China in!! Voor de rest hebben we gelopen over Avenue of Stars (alle bekende Aziatische acteurs hebben hier hun handen in het cement) en zijn we vervolgens terug gegaan met de veerboot richting Hong Kong Island. Hierna kwamen uit bij het geweldige IFC winkelcentrum, een winkelcentrum met 4 verdiepingen, Prada, Gucci, Hugo Boss en alleen maar van dat soort dure winkels. Bovenop het winkelcentrum hebben ze nog verschillende terrasjes en restaurantjes waar ik op dit moment dit verhaal schrijf, onder het genot van een heerlijk koud Tiger biertje!